Osta pilet
Hind 60 eurot





Kümnes MELT innovatsioonifoorum keskendub Eesti ettevõtete kasvuvõimalustele välisturgudel

Kümnes MELT innovatsioonifoorum keskendub Eesti ettevõtete kasvuvõimalustele välisturgudel

15. aprillil toimub Tallinna Kultuurikatlas 10. innovatsioonifoorum MELT, mis sel aastal keskendub ettevõtete kasvule ja uurib lähemalt, millised on Eesti ettevõtete võimalused välisturgudel edu saavutamiseks. Üheskoos tipptegijatega otsitakse vastuseid küsimustele, kuidas alustada eksporti, kuidas tugevdada Eesti ettevõtete positsiooni maailmaturul ja kuidas ehitada üles jätkusuutlik rahvusvaheline äri. 

Tallinna ettevõtluse valdkonna abilinnapea Margot Roose sõnul arendatakse Tallinnas hulgaliselt innovaatilisi tooteid, teenuseid ja uusi ärimudeleid, millel oleks potentsiaali välisturgudele laieneda. „Ettevõtte kasvatamine ja ekspordiga alustamine on aga sageli keeruline väljakutse – see nõuab uusi teadmisi, ressursse ja riskide võtmist. MELT foorumil esinevad inspireerivad tipptegijad, eksperdid ja ettevõtjad, kes jagavad oma rahvusvahelise äri edulugusid ja praktilisi nõuandeid. Loodan, et need ettekanded, arutelud ja vahetu suhtlus kohapeal julgustavad ettevõtjaid Eesti piiridest kaugemale vaatama,” sõnas Roose.

Tallinna ettevõtluskeskuse andmetel on ettevõtjate huvi äri kasvatamise ja ekspordi vastu elav. Enamik ettevõtteid, kes on kasutanud linna välismessitoetust, on suutnud viimastel aastatel oma eksporti kahekordistada – edu on saavutanud teiste seas kondiitritoodete müügifrantsiisi looja, elektrikütte kulude optimeerimise lahenduste pakkuja ja haridustehnoloogia iduettevõte. Lisaks on keskus digilahenduste toetuse kaudu aidanud disainiettevõttel suurendada nii käivet kui ka kasumit, võimaldades ettevõttel oma tooteid edukalt Amazoni platvormil turustada.

MELT innovatsioonifoorumi alapealkirjaga „Kasv algab ekspordist: kuidas viia Eesti ettevõtted maailmaturule?“ võtabki fookusesse erinevad ekspordiga seotud aspektid. Innovatsioonifoorumil lavale astub enam kui 20 ettevõtjat ja eksperti, kes arutlevad välisturgudel tegutsemisega seonduvatel teemadel. Kõne alla tulevad ettevõtete kasvu- ja ekspordivõimalused ning väljakutsed ja rahvusvahelise brändingu olulisus, Eesti moebrändide rahvusvaheline edu ning kohalike teenuste maailmaturule viimise edulood. Lisaks arutletakse, kuidas saaksid ettevõtted Eesti kvaliteedikuvandist kasu lõigata. 

Foorumi peaesineja on Christopher Lyrhem, kes ise nimetab end „häirivaks analüütikuks“. Viimase 16 aasta jooksul on ta töötanud erinevates analüütikavaldkondades, sealhulgas aktsiauuringute, portfellihalduse ning tulevikustrateegia alal, praegu tegutseb ta investeerimisuuringute ettevõttes Sircular tulevikustrateegina (Chief Future Officer). Tema koostatud ulatusliku ülevaade „Regenerate the Economic Machine“ põimib omavahel eri lähtekohad – tehnoloogia, majanduse, kultuuri, poliitika ja rahanduse – ning väidab, et kliimakriisi lahendamise võti ei peitu laialdases koostöös, vaid maailmamuutvates innovaatilistes ideedes. Lyrhemi ettekanne foorumil „Regenerating the Global Economy” keskendub muuhulgas innovatsiooni piiriülesele olemusele ja globaalsel turul tegutsemisele ning tutvustab strateegiaid ärimudelite skaleerimiseks ja välisturgudel edukalt tegutsemiseks.

MELTi laval saavad sõna veel SEB analüütik Mihkel Nestor, Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse riigiturunduse osakonna juht Kata Varblane, Eesti Masinatööstuse Liidu nõukogu liige Oliver Mets, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät, Latitude 59 tegevjuht Liisi Org, JOIK ekspordi-ja turundusjuht Kadri Sild, Thermory AS müügidirektor Katrin Reinaste-Parve, Tartu Loomemajanduskeskuse ja Tartu Filmifondi juht Külli Hansen, ÄIO äriarendaja Kristi Lember, Racer Worldwide’i asutaja ja tegevjuht Mihhail Zigaldo, Maisons Beast asutaja Michael Burich ja Marimo asutaja Mariliis Pikkar. Kõnelejate seas on ka Cachet kaasasutaja ja juht Hedi Mardisoo, Fienta müügi- ja turundusjuht Liina Amon ja NOH Production juhtiv partner Birgit Karus.

Vestlusi juhivad päevamoderaator, ajakirjanik ja saatejuht Johannes Tralla, Brand Manual asutaja Kaarel Mikkin, teadus- ja ärilinnaku Tehnopol digitehnoloogiate valdkonna juht Anu Puusaag ning Tehnopoli ärisuuna juht Martin Goroško. 

Lisaks sisukatele ettekannetele ja diskussioonidele on Tallinna Kultuurikatlas demoala, kus tutvustatakse Eesti kõige põnevamaid innovatsioonitooteid ja -teenuseid. Sooviavaldused ettevõtjatel, kel on huvi oma toodet-teenust innovatsioonikonverentsil tutvustada, on oodatud kuni 24. märtsini. Rohkem infot leiab MELTi kodulehelt.

Foorumi lõpetab ühine võrgustumise üritus, kus saab jagada päevamuljeid ja luua kontakte. 

15. aprillil Tallinna Kultuurikatlas (Kursi 3, Tallinn) toimuvat 10. MELT innovatsioonifoorumit korraldavad Tallinna ettevõtluskeskus, Tallinna Ettevõtlusinkubaator ning teadus- ja ärilinnak Tehnopol.

Programmiga saab tutvuda ja pileti, hinnaga 60 eurot, osta siit.